SOCIONIKA

Silné stránky

8 SILNÝCH STRÁNEK

Socionika popisuje 8 stránek, které lidé a jednotlivé typy mají. Každý typ má 2 silné stránky a ostatní buď slabší, nebo je potřebuje od okolí dostávat.

ENERGIE

Pokud naplno využíváme své silné stránky, pak se nám vrací energie a necítíme při těchto činnostech únavu.

PŘIROZENOST

Naši nejsilnější stránku často bereme jako samozřejmost a myslíme si, že ostatní to mají stejně. Tak to ale není.

LOGIKA

Logika vyjadřuje pravdu a principy. Je zaměřena na souvislostizákony, systém a pořádek. Informace, které přijímá, bere jako data pro svou analýzu. Podstatně méně a hůře mluví o pocitech a člověk může působit jako chladný či nelidský (obzvlášť když pracuje). Rád se zabývá principy, fakty a čísly. Pokud má zpracované dětství, nebere si kritiku či zpětnou vazbu osobně.

Logika pracovní (extrovertní) 

  • silná stránka, která je velmi orientovaná na poměr cena / výkon a jde po rychlém výsledku

 

Logika strukturní (introvertní)

  • silná stránka, která umí najít příčinu problému a vytvořit určitou strukturu (systém)

 

ETIKA

Etika vyjadřuje vztahy a emoce. Cítící typ rozumí nejen vlastním pocitům, ale zajímají ho emoce druhých. Rád se stará o druhé, přirozeně ví jak na ně, umí pochválit či dokonce pochlebovat. Nelituje času stráveného s druhými. Protože vztah s člověkem dává na první místo, častěji se usmiřuje nebo pro vztah dělá více. Rád vyjadřuje emoce, rád si o nich povídá, nicméně na kritiku reaguje negativně a více se uráží.

Etika emocí (extrovertní)

  • silná stránka, která umí navodit atmosféru (jakou, to už záleží) a přirozeně pracovat s intonací hlasu

 

Etika vztahu (introvertní)

  • silná stránka, která přirozeně budu vztahy a pečuje o ně

 

INTUICE

Intuice vyjadřuje myšlenky a představy. Intuitivní typ žije více ve svých představách (často o minulosti či budoucnosti) než v přítomném okamžiku. Zajímá ho všechno nové a inovátorské. Má silně rozvinutou představivost a svět vnímá skrze obrazy. Ty jsou pro něho často více než samotná realita. Jelikož ho více přitahuje teorie než praxe, čin a rozhodnutí – něco udělat – mu trvá déle. Svět vnímá ze široka a přemýšlí abstraktně.

Intuice možností (extrovertní)

  • silná stránka, která vidí mnoho možností i tam, kde ostatní většinou tápou

 

 

Intuice času (introvertní)

  • silná stránka, která přirozeně vnímá čas kairos a vidí budoucí vývoj událostí

 

SENZORIKA

Senzorika vyjadřuje objekty a smysly. Senzorický typ se orientuje pomocí barev, vůní, prostoru, chutí a zvuků. Žije v přítomném okamžiku (tady a teď), reaguje na okolí svými smysly a výborně se orientuje v prostoru. Rozhoduje se na základě svých zkušeností a znalostí. Důvěřuje si, je konkrétní a je tzv. realista. Upřednostňuje praxi před teorií. Má rád aktivity nebo činnosti, které jsou praktické, fyzické, manuální a přinášejí rychlé uspokojení nebo výsledek. Je netrpělivý a velice činorodý.

Senzorika silová (extrovertní)

  • silná stránka, která má výdrž a nezalekne se překážek

 

Senzorika pocitů (introvertní)

  • silná stránka, která nejvíce citlivá na své tělo a často jde po požitcích 

 

Co dál?

Zjištění typu

Konzultace k zjištění typu je krokem číslo jedna na cestě sebepoznání. Zjistěte své talenty či svůj ideální protějšek a odneste si užitek na celý život.

socion academy akademie

Akademie

Chcete vědět o socionice více? Chcete poznat lidi kolem vás? Využijte našeho online vzdělání a naučte se socioniku z pohodlí vašeho domova.

socion ebooky

Ebooky

Chcete si o socionice přečíst více? Pak si přečtěte ebooky na téma sebepoznání, silné stránky, socionické typy a mnoho dalšího.

socion eshop

Eshop

Naučte se pracovat s lidmi pomocí praktických pomůcek, které můžete mít stále u sebe. Najdete na našem eshopu.

Pro firmy

Chcete vědět, s kým ve firmě doopravdy spolupracujete? Zajímá vás potenciál lidí ve vašem týmu a ideální rozložení sil?

608 504 881

info@socion.cz

celá ČR

Máte dotaz?